MENU
Na pierwszym planie widać imponujący nasyp linii Wałbrzych-Kłodzko. Jednocześnie właśnie w tym miejscu Linia Bystrzycka (w km.81,500) łaczy się z linią kłodzką i wspólnie "dobiegają" do stacji Jedlina Zdrój. Tunel pod nasypem, to obecna ulica Ogrodowa. Zdjęcie pochodzi z prywatnych zbiorów p.C.Sieradzkiego.

Dodał: Trapp° - Data: 2008-01-18 19:06:22 - Odsłon: 11290
Rok 1959

Linią Kolei Doliny Bystrzycy (Weistritztalbahn) nazywano liczący 24 km górski odcinek linii kolejowej numer 285 (wg nomenklatury PKP-PLK do 2021 r., od 2022 r. - nr 266, kilometraż bez zmian) rozpoczynający się dawniej na stacji Świdnica Przedmieście, a od 2022 roku - od dawnej stacji Świdnicy Kraszowice mającej po remoncie linii status "rozjazdu odgałęziającego" (powadzi stąd łącznik do stacji Świdnica Przedmieście). Linia prowadzi kolejno przez: Bystrzycę Dolną (przystanek zlikwidowano), Burkatów (nowy przystanek), Bystrzycę Górną, Lubachów, Zagórze Śląskie, Jugowice, Jedlinę Dolną (zlikwidowano), Jedlina-Zdrój Centrum (nowy przystanek). Linia kończyła swój bieg na stacji Jedlina Zdrój, gdzie miała powiązanie ze Śląską Koleją Górską z Wałbrzycha do Kłodzka. Na odcinku 24 km linia pokonywała przewyższenie z 238 m npm. w Kraszowicach do 496 m npm. w Jedlinie (średnie pochylenie toru to 7 promili, a na najbardziej stromym odcinku dochodzi do 25 promili - na 91 km). Najmniejszy promień łuku na linii wynosi 235 pomiędzy Bystrzycą Górną, a Lubachowem, co stanowi o jej górskim charakterze.

Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii - liczony od grupy torów WGB Wrocław Towarowy (w nawiasie historycznie od Świdnicy Przedmieścia):
- , Świdnica Przedmieście, st., km 58,004 (km 0,000),
....
- , Świdnica Kraszowice, podg., km 60,726 (km 2,722),
- , Bystrzyca Dolna, d.po., km 62,280 (km 4,276),
- , Burkatów, po., km 63,562
- , Bystrzyca Górna, st., km 65,828 (km 7,624),
- , Lubachów, po., km 67,422 (km 9,418),
- , Zagórze Śląskie, st., km 71,294 (km 13,290),
- , Jugowice, st. km 73,888 (km 15,884),
- , Olszyniec, bocznica szlakowa, km 75,800 ,
- , Jedlina Dolna, st., km 78,260 (km 20,256),
- , Jedlina Zdrój, st., km 82,166 (km 24,162).

  • /foto/3281/3281377m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/235/235950m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/233/233170m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/3629/3629338m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/234/234624m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/3281/3281378m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/9928/9928773m.jpg
    1902 - 1905
  • /foto/228/228557m.jpg
    1903
  • /foto/233/233164m.jpg
    1903
  • /foto/5394/5394787m.jpg
    1903
  • /foto/3930/3930160m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/4241/4241099m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/5143/5143852m.jpg
    1904
  • /foto/368/368717m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/6519/6519874m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/7475/7475433m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/83/83209m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/101/101468m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/8850/8850821m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/408/408695m.jpg
    1904 - 1907
  • /foto/3344/3344514m.jpg
    1904 - 1907
  • /foto/316/316509m.jpg
    1904 - 1908
  • /foto/4241/4241107m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/4799/4799995m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/3281/3281333m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281340m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281344m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281387m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281390m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281397m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281398m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281402m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281409m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281471m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281533m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281548m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281560m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281566m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281569m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281578m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/174/174697m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/3782/3782794m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/97/97132m.jpg
    1904 - 1920
  • /foto/405/405481m.jpg
    1904 - 1930
  • /foto/97/97481m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/110/110359m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410418m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410427m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410447m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410450m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/426/426179m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/230/230202m.jpg
    1905
  • /foto/280/280042m.jpg
    1905
  • /foto/280/280043m.jpg
    1905
  • /foto/307/307747m.jpg
    1905
  • /foto/4258/4258294m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/4258/4258306m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/410/410417m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/410/410422m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/410/410451m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/415/415525m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/9144/9144708m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6925/6925030m.jpg
    1905 - 1911
  • /foto/322/322075m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/3629/3629299m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/3281/3281391m.jpg
    1906 - 1907
  • /foto/193/193615m.jpg
    1907
  • /foto/230/230219m.jpg
    1907
  • /foto/3492/3492265m.jpg
    1907
  • /foto/5912/5912375m.jpg
    1907
  • /foto/413/413634m.jpg
    1907 - 1908
  • /foto/4255/4255780m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255782m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255784m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255795m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4258/4258405m.jpg
    1908
  • /foto/7723/7723182m.jpg
    1908
  • /foto/9331/9331310m.jpg
    1908
  • /foto/4249/4249843m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/4258/4258336m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/4258/4258185m.jpg
    1908 - 1911
  • /foto/4258/4258201m.jpg
    1908 - 1913
  • /foto/5925/5925880m.jpg
    1909
  • /foto/7054/7054851m.jpg
    1909
  • /foto/235/235455m.jpg
    1909 - 1927
  • /foto/4151/4151840m.jpg
    1910
  • /foto/4258/4258237m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/4240/4240938m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4240/4240976m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4249/4249908m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/3629/3629204m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4240/4240947m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4255/4255796m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4241/4241130m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4258/4258349m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4258/4258374m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4826/4826619m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/316/316572m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/3492/3492216m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3492/3492224m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3629/3629273m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4241/4241140m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6430/6430454m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/309/309367m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/4790/4790671m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/4937/4937677m.jpg
    1912
  • /foto/4249/4249918m.jpg
    1912 - 1913
  • /foto/417/417763m.jpg
    1913
  • /foto/277/277152m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/4243/4243696m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/4241/4241079m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4249/4249899m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4255/4255788m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4258/4258417m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/426/426180m.jpg
    1916
  • /foto/321/321398m.jpg
    1920
  • /foto/3629/3629193m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/3629/3629242m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/359/359754m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4230/4230249m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4243/4243658m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4249/4249804m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/10421/10421470m.jpg
    1920 - 1932
  • /foto/4243/4243670m.jpg
    1920 - 1939
  • /foto/97/97449m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/97/97450m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/97/97452m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/4258/4258282m.jpg
    1921
  • /foto/7340/7340028m.jpg
    1922
  • /foto/4258/4258262m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258313m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258318m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258410m.jpg
    1925
  • /foto/247/247230m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/410/410421m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4249/4249875m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/410/410429m.jpg
    1925 - 1933
  • /foto/419/419559m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/6519/6519871m.jpg
    1927 - 1929
  • /foto/350/350155m.jpg
    1929
  • /foto/4249/4249830m.jpg
    1930 - 1932
  • /foto/3936/3936609m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4241/4241022m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4396/4396814m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4249/4249864m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/303/303393m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/202/202308m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/202/202316m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/410/410435m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410436m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410440m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/8801/8801201m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410449m.jpg
    1933 - 1939
  • /foto/417/417995m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/4241/4241087m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/4249/4249888m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/3525/3525683m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/230/230487m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/230/230490m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/346/346262m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/97/97456m.jpg
    1936
  • /foto/7276/7276878m.jpg
    1937
  • /foto/5751/5751667m.jpg
    1942
  • /foto/246/246347m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/246/246353m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/197/197083m.jpg
    1959
  • /foto/197/197088m.jpg
    1959
  • /foto/197/197089m.jpg
    1959
  • /foto/197/197090m.jpg
    1959
  • /foto/197/197092m.jpg
    1959
  • /foto/197/197093m.jpg
    1959
  • /foto/197/197095m.jpg
    1959
  • /foto/197/197098m.jpg
    1959
  • /foto/197/197099m.jpg
    1959
  • /foto/87/87413m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/69/69427m.jpg
    1962 - 1964
  • /foto/10497/10497989m.jpg
    1968 - 1979
  • /foto/3821/3821627m.jpg
    1985
  • /foto/421/421327m.jpg
    1985
  • /foto/421/421330m.jpg
    1985
  • /foto/95/95716m.jpg
    1995
  • /foto/116/116542m.jpg
    1997
  • /foto/116/116555m.jpg
    1997
  • /foto/204/204440m.jpg
    1999
  • /foto/204/204441m.jpg
    1999
  • /foto/93/93001m.jpg
    2006
  • /foto/99/99099m.jpg
    2006
  • /foto/5660/5660355m.jpg
    2006
  • /foto/131/131078m.jpg
    2006
  • /foto/131/131098m.jpg
    2006
  • /foto/216/216746m.jpg
    2008
  • /foto/4214/4214142m.jpg
    2008
  • /foto/5190/5190902m.jpg
    2009
  • /foto/5190/5190905m.jpg
    2009
  • /foto/273/273606m.jpg
    2009
  • /foto/277/277058m.jpg
    2009
  • /foto/323/323177m.jpg
    2009
  • /foto/323/323181m.jpg
    2009
  • /foto/323/323186m.jpg
    2009
  • /foto/323/323187m.jpg
    2009
  • /foto/323/323204m.jpg
    2009
  • /foto/323/323205m.jpg
    2009
  • /foto/323/323207m.jpg
    2009
  • /foto/323/323209m.jpg
    2009
  • /foto/310/310194m.jpg
    2010
  • /foto/386/386108m.jpg
    2010
  • /foto/386/386841m.jpg
    2010
  • /foto/351/351716m.jpg
    2010
  • /foto/368/368473m.jpg
    2010
  • /foto/3264/3264142m.jpg
    2012
  • /foto/3221/3221874m.jpg
    2012
  • /foto/4697/4697668m.jpg
    2013
  • /foto/5138/5138445m.jpg
    2013
  • /foto/5146/5146181m.jpg
    2013
  • /foto/5150/5150203m.jpg
    2013
  • /foto/4438/4438553m.jpg
    2014
  • /foto/6556/6556446m.jpg
    2017
  • /foto/7225/7225761m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225848m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225866m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225912m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227838m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227842m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227972m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228006m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228041m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228063m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228075m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228126m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229842m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229852m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229892m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229908m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229925m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232126m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232154m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232166m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232167m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232169m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232314m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232409m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232417m.jpg
    2018
  • /foto/7235/7235194m.jpg
    2018
  • /foto/7961/7961222m.jpg
    2019
  • /foto/7961/7961225m.jpg
    2019
  • /foto/8218/8218019m.jpg
    2019
  • /foto/9230/9230569m.jpg
    2019
  • /foto/9087/9087194m.jpg
    2020
  • /foto/9087/9087242m.jpg
    2020
  • /foto/9087/9087908m.jpg
    2020
  • /foto/9087/9087916m.jpg
    2020
  • /foto/9585/9585377m.jpg
    2021
  • /foto/9585/9585403m.jpg
    2021
  • /foto/9663/9663859m.jpg
    2022
  • /foto/9663/9663965m.jpg
    2022
  • /foto/9664/9664023m.jpg
    2022
  • /foto/9664/9664137m.jpg
    2022
  • /foto/9664/9664152m.jpg
    2022
  • /foto/9764/9764998m.jpg
    2022
  • /foto/10438/10438067m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467647m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467648m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467649m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467650m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467651m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467652m.jpg
    2023
  • /foto/10467/10467653m.jpg
    2023
  • /foto/10470/10470563m.jpg
    2023
  • /foto/10470/10470589m.jpg
    2023
  • /foto/10814/10814119m.jpg
    2023
  • /foto/10487/10487236m.jpg
    2023
  • /foto/10479/10479174m.jpg
    2023
  • /foto/10479/10479175m.jpg
    2023
  • /foto/10479/10479176m.jpg
    2023
  • /foto/10479/10479361m.jpg
    2023
  • /foto/10486/10486982m.jpg
    2023
  • /foto/10492/10492527m.jpg
    2023
  • /foto/10569/10569036m.jpg
    2023
  • /foto/10497/10497406m.jpg
    2023
  • /foto/10720/10720117m.jpg
    2023
  • /foto/10721/10721400m.jpg
    2023
  • /foto/10721/10721411m.jpg
    2023
  • /foto/10722/10722486m.jpg
    2023
  • /foto/10752/10752831m.jpg
    2024
  • /foto/10871/10871518m.jpg
    2024

Zbiory prywatne

Poprzednie: Pieta Strona Główna Następne: Dwór Kapitanowo (Zamek)


Vittorio | 2008-01-18 19:31:28
To nie ulica Ogrodowa, to dawna Dolina Trosk .
Vittorio | 2008-01-18 22:29:57
Na torowisku po prawej stronie, przed peronami widoczny jest szereg wagonów, będący wówczas ośrodkiem wczasowym dla kolejarzy. Dzisiaj niewiele z tego zostało.
jakas1 | 2008-02-25 20:54:02
Troche mi na tym zdjęciu nie grają szczegóły z opisem: Nasyp na linii Wałbrzych-Kłodzko kończy się nieco przed "Doliną Trosk", a samo miejsce połączenia linii kłodzkiej z bystrzycką leży praktycznie 800 metrów wcześniej niż tzw. "Dolina Trosk". Ale z drugiej strony jeżeli tory, które widać to już stacja w Suliszowie, to to na pewno jest właśnie Dolina Trosk, ale wtedy to nie jest miejsce spotkania linii bystrzyckiej z kłodzką. Dobrze rozumuję? ALBO jest to Dolina, albo wlot linii bystrzyckiej w kłodzką. Ale nie jednocześnie, jak w opisie A inna sprawa, że tzw. "Dolina Trosk" ma chyba jednak swoją nazwę polską, a jest to ulica Dzika.
U.N. | 2008-02-25 22:09:51
Dzięki za informację, ul. Dzika już jest. Co do reszty Twoich wątpliwości niech wypowiedzą się koledzy z SBK.
Vittorio | 2008-02-27 19:30:07
Gratuluję utworzenia nowej ulicy w Jedlinie !!!
U.N. | 2008-02-28 10:31:30
Nowa? Figuruje w bazie Teryt i zaznaczona jest na mapie Wałbrzycha i okolic wyd. Plan z 2004 r.
zygmunt laskowski | 2009-01-15 15:49:09
Po prawej stronie,na łuku torowiska widoczna nastawnia JZ2,a za nią wczasy wagonowe. na daszym planie widać wiaty peronowe Stacji Jedlina Zdrój.Przed nastawnią pod torowiskiem znjduje się przepust,gdzie prowadzi droga do wczasów wag.(teren byłej parowozowni).
moose | 2009-01-15 16:26:45
Dodać należy - nieistniejącej od 2007 roku nastawni JZ2.