MENU
 Zobacz to zdjęcie w artykule (1) 
Bilet miesięczny szkolny uprawniający do przejazdów na odcinku Jedlina-Zdrój - Wałbrzych Główny. Bilet miesięczny kosztował 6 zł., a bilet szkolny jednorazowy ze zniżką 33% - 1zł 40 gr. Być może wydawać to się teraz niewiarygodne, ale jak pamiętam cena nigdy nie uległa zmianie przez cały okres mojego przemieszczania się na tym odcinku (4 lata). Założyłem obiekt wychodząc z przeświadczenia, że zaprezentowanie biletu, który przechowuję ponad 35 lat będzie dla jednych retrospektywnym spojrzeniem w przeszłość - dla innych udokumentowaniem tej przeszłości. Jeżeli ta prezentacja, a tym samym obiekt nie spełnia warunków tematycznych strony - usuwam.

Dodał: phantasma1958° - Data: 2009-01-11 17:07:32 - Odsłon: 5755
Rok 1973

Koncesja na budowę 55,63 km linii przyznana kontrolowanej przez Państwo Pruskie spółce Niederschlesisch-Märkische Eisenbahnbauten (NME) w dniu 17 czerwca 1874 r. Kapitał budowlany 24,75 mln marek. Budowy tuneli rozpoczęto latem 1876 r.. prace ziemne - od jesieni 1876 r. Budowę nadzorował tajny radca Rock. Kierownikiem budowy był mistrz budowlany Bothe ze Starego Zdroju który zarządzał 5 frontami robót. Prace budowlane realizowały firmy Weishorn u. Sohn z Döbeln w Saksonii, Koritzky z Görlitz, Weisshuhn z Ludwikowic, Lemberg ze Strzelina, Stichau u. Dassow z Berlina, Jensch z Nysy. Konstrukcje stalowe oparto na systemie Hilfscha. Odcinek 21,68 km z Kłodzka do Nowej Rudy otwarto 15 października 1879 r. Budowę linii ukończono 1 kwietnia 1880 r. Ostatni fragment linii 29,34 km z Podgórza do Nowej Rudy otwarto jednak dopiero 15 października 1880 r. Początkowo funkcjonowały stacje: Jedlina (jako Sophienau, 5,7 km), Głuszyca (8,6 km), Bartnica (15,6 km), Nowa Ruda (29,3 km), Ścinawka Śr. (36,9 km), Gorzuchów (43,3 km), Kłodzko (50,9 km). 8 stycznia 1882 r. otwarto przystanek Ludwikowice. 1 września 1905 r. otwarto przystanek Świerki Dolne.

(moose)

Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii 286, najpierw odległość od Wałbrzycha, a następnie od Kłodzka, poniższy układ stacji ma genezę historyczną, ale formalnie, wg Instrukcji D29 Kłodzko jest pierwszą stacją. Pogrubioną czcionką zaznaczono stacje węzłowe, kursywą obiekty nieczynne:
- , Wałbrzych Główny, st., km 0,000 / km 50,990
- , Jedlina Górna, po., km 3,354 / km 47,636
- , Jedlina Zdrój, po./d.st., km 5,953 / km 45,037
- , Głuszyca, st., km 8,727 / km 42,263
- , Głuszyca Górna, po., km 10,968 / km 40,022
- , Bartnica, po./podg., km 15,779 / km 35,211
- , Świerki Dolne, po., km 17,810 / km 33,179
- , Ludwikowice Kłodzkie, po-podg, km 21,663 / km 29,327 (po.), km 29,009 (podg./ładownia)
- , Zdrojowisko, po., km 23,834 / km 27,179
- , Nowa Ruda Przedmieście, po., km 27,156 / km 23,836
- , Nowa Ruda, st., km 29,326 / km 21,664
- , Ścinawka Średnia, st., km 36,923 / km 14,067
- , Gorzuchów Kłodzki, po., km 43,380 / km 7,610
- , Bierkowice, po., km 46,258 / km 4,732
- , Kłodzko Główne, st., km 50,990 / km 0,000

Film z przejazdem lokomotywy TKt48-18

  • /foto/6423/6423909m.jpg
    1900
  • /foto/362/362721m.jpg
    1904
  • /foto/410/410427m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410447m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/426/426179m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410417m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/272/272090m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/7752/7752487m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/7847/7847301m.jpg
    1910 - 1917
  • /foto/3788/3788620m.jpg
    1912
  • /foto/272/272091m.jpg
    1912 - 1915
  • /foto/426/426180m.jpg
    1916
  • /foto/10421/10421470m.jpg
    1920 - 1932
  • /foto/4444/4444422m.jpg
    1924 - 1940
  • /foto/3459/3459992m.jpg
    1925
  • /foto/3704/3704445m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/3913/3913013m.jpg
    1930 - 1934
  • /foto/3877/3877322m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/5299/5299610m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/202/202899m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/8602/8602171m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/7571/7571765m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/197/197097m.jpg
    1959
  • /foto/311/311796m.jpg
    1960 - 1980
  • /foto/311/311805m.jpg
    1960 - 1980
  • /foto/306/306131m.jpg
    1969 - 1976
  • /foto/8650/8650578m.jpg
    1991
  • /foto/4295/4295335m.jpg
    1993
  • /foto/4574/4574971m.jpg
    1993
  • /foto/5246/5246363m.jpg
    1993
  • /foto/5202/5202792m.jpg
    1995
  • /foto/7029/7029125m.jpg
    2005
  • /foto/9219/9219768m.jpg
    2006
  • /foto/87/87401m.jpg
    2006
  • /foto/145/145053m.jpg
    2006
  • /foto/270/270733m.jpg
    2008
  • /foto/270/270878m.jpg
    2008
  • /foto/256/256358m.jpg
    2008
  • /foto/287/287371m.jpg
    2009
  • /foto/305/305991m.jpg
    2009
  • /foto/377/377845m.jpg
    2011
  • /foto/3361/3361966m.jpg
    2012
  • /foto/4224/4224871m.jpg
    2012
  • /foto/3336/3336744m.jpg
    2012
  • /foto/3723/3723399m.jpg
    2013
  • /foto/4360/4360409m.jpg
    2013
  • /foto/4459/4459638m.jpg
    2013
  • /foto/4252/4252599m.jpg
    2013
  • /foto/4122/4122609m.jpg
    2013
  • /foto/4802/4802675m.jpg
    2013
  • /foto/4802/4802680m.jpg
    2013
  • /foto/4802/4802701m.jpg
    2013
  • /foto/4802/4802729m.jpg
    2013
  • /foto/4414/4414470m.jpg
    2013
  • /foto/4555/4555766m.jpg
    2013
  • /foto/4666/4666762m.jpg
    2014
  • /foto/4666/4666769m.jpg
    2014
  • /foto/6485/6485781m.jpg
    2014
  • /foto/4625/4625444m.jpg
    2014
  • /foto/4747/4747660m.jpg
    2014
  • /foto/5521/5521112m.jpg
    2015
  • /foto/5805/5805855m.jpg
    2015
  • /foto/5805/5805863m.jpg
    2015
  • /foto/7036/7036771m.jpg
    2017
  • /foto/7228/7228117m.jpg
    2018
  • /foto/7410/7410285m.jpg
    2018
  • /foto/7417/7417439m.jpg
    2018
  • /foto/7757/7757231m.jpg
    2019
  • /foto/7777/7777433m.jpg
    2019
  • /foto/7782/7782195m.jpg
    2019
  • /foto/7970/7970247m.jpg
    2019
  • /foto/7970/7970267m.jpg
    2019
  • /foto/8015/8015520m.jpg
    2019
  • /foto/8056/8056682m.jpg
    2019
  • /foto/8074/8074732m.jpg
    2019
  • /foto/8256/8256162m.jpg
    2019
  • /foto/8436/8436163m.jpg
    2020
  • /foto/8436/8436237m.jpg
    2020
  • /foto/8462/8462916m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541817m.jpg
    2020
  • /foto/8597/8597760m.jpg
    2020
  • /foto/8608/8608922m.jpg
    2020
  • /foto/8607/8607105m.jpg
    2020
  • /foto/8637/8637299m.jpg
    2020
  • /foto/8661/8661390m.jpg
    2020
  • /foto/8678/8678709m.jpg
    2020
  • /foto/9424/9424993m.jpg
    2021
  • /foto/9663/9663859m.jpg
    2022

phantasma1958 - zbiory prywatne

Poprzednie: Dom nr 23 Strona Główna Następne: Kościół św. Antoniego


moose | 2009-01-11 19:47:56
Wg mnie nie powinien być zakładany obiekt dla jednego biletu, ale i takie pamiątki winny mieć status tylko zdjęcia do artykułu. Nie wątpię, że możesz napisać coś ciekawego o przejazdach blisko 40 lat temu i ubrać ten bilet w szerszą wypowiedź. Jeśli będziesz miał problem z ubraniem w formę - odezwij się do mnie na priv. Reasumując - jestem za usunięciem obiektu i przesunięciem zdjęcia do głównego obiektu linii.
phantasma1958 | 2009-01-11 23:24:19
Obiekt nie był zakładany "dla jednego biletu" - vide użyta przeze mnie liczba mnoga w nazwie obiektu. To był sondaż z założeniem zaprezentowania innych rodzajów biletów z tej właśnie trasy. Obiekt usuwam zdodnie z Twoją sugestią, a zdjęcie - z moim założeniem zawartym w opisie pod nim.
moose | 2009-01-12 00:01:27
Nie trzeba było usuwać, tylko dopisać do głównego obiektu. Rozważ napisanie artykułu - wspomnienia.
MT | 2009-01-12 20:51:58
Dokument powinien pozostać, jest wiele podobnych na stronie i nie ma problemu, faktem jest że przy większej ilości warto zrobić artykuł na ten temat, skan był odpisany od nieistniejącego obiektu więc przypisałem tymczasowo do komunikacji Wałbrzycha ale być może jest właściwsze miejsce dla niego...
phantasma1958 | 2009-01-13 16:54:08
W związku z tym, że jednak zostało, to przypisuję bezpośrednio do głównego obiektu www.wroclaw.hydral.com.pl/36496,obiekt.html (zgodnie z wcześniejszą sugestią, jaką wyraził Moose). Jeżeli w przyszłości będę chciał rozwinąć temat (dodatkowe skany) - rozważę ujęcie go w formie artykułu.
phantasma1958 | 2009-01-12 00:29:40
... zgodnie.